Ga naar de hoofdcontent
Wie we zijn

Wie we zijn

Het Holland Festival is een ontmoetingsplek voor internationale kunstenaars, podiumkunsten en publiek. Wij zijn ervan overtuigd dat kunst de kracht geeft om je (beter) te leren kijken door de ogen van een ander. Het stelt je in staat om andere perspectieven te zien, te voelen of te ervaren. 

Om die ontmoeting zo goed en inspirerend mogelijk te laten verlopen wil het Holland Festival een inclusieve festivalervaring bieden. Dat betekent dat toegankelijkheid, veiligheid en een open gesprekscultuur van groot belang zijn. Niet alleen op en tijdens het festival zelf, maar ook op de werkvloer en in de onderlinge communicatie tussen alle vaste en tijdelijke medewerkers, kunstenaars, partners, vrijwilligers en andere betrokkenen. 

DNA

Het Holland Festival onderscheidt vier kernwaarden die samen het DNA van de organisatie vormen. Dat zijn:

  • Samen maken we Holland Festival (attent, sociaal, open en gastvrij)
  • Toonaangevend
  • Professioneel en gedreven
  • Inclusief
Team

Het kantoor van het Holland Festival bevindt zich in het Muziekgebouw aan 't IJ. Een gedreven team van professionals werkt het hele jaar aan het festival: Programmering, Productie, Communicatie & Marketing, Development en Bedrijfsvoering. Gedurende het jaar wordt het team aangevuld met freelance producenten, technici, stagiaires, vrijwillige archief medewerkers en oproepkrachten. Daarnaast werkt het Holland Festival met veel partners in en buiten Amsterdam: theaters, concertzalen, clubs, culturele partners, locaties, hotels, leveranciers, (deel)gemeente etc.

raad van toezicht
Carolien Gehrels, voorzitter
Tom de Swaan
Astrid Helstone
Guikje Roethof
Raquel van Haver
Hendrik Jan Biemond

directie
Emily Ansenk, directeur

programmering
Kasia Tórz, programmamanager theater & dans
Jochem Valkenburg, programmamanager muziek & muziektheater
Katinka Enkhuizen, programmeur
Flora Dekkers, educatie

communicatie & marketing
Martine Willekens, hoofd a.i.
Norbert Bode, hoofd
Vera Lelie, medewerker communicatie & marketing (werkervaringsplek)
Nigel Onwuachu, social content marketeer
Gertjan Pruim, marketeer
Madelief Schram, social content marketeer
David Spierings, medewerker archief
Runa Stam, data-applicatiecoördinator
Erna Theys, print en designcoördinator
Helen Westerik, perscoördinator
Marian van Wijngaarden, ticketing coördinator
Evy van Schelt, assistent ticketing coördinator
Wieneke van de Vrede, assistent ticketing coördinator

Sigi Giesler, vrijwilliger archief
Henny Knap-Go, vrijwilliger archief
Marja Molewijk, vrijwilliger archief
Ingrid Prinssen, vrijwilliger data entry
Monica van Steen, vrijwilliger archief

development
Mathilde Smit, hoofd
Fayola Antonius, medewerker ondersteuning en research
Thijn Kessels, stagiaire
Stef Paijens, medewerker particuliere schenkers
Berbe Maltha, medewerker fondsen en HF Business
Manon Schreurs, HF Youngcoördinator
Marian van Wijngaarden, medewerker administratie

productie
Hidde Bisschop, hoofd
Ad van der Koog, producent
Marijn Arbouw, producent
Leonie Baars, producent
Lotte Heeman, producent
Inge Jongerman, producent
Angela van Kalsbeek, producent
Lynn Meijer, hospitality
Boris Mulder, coördinator oproepkrachten
Jenneke Obdeijn, producent
Rick Ploeg, producent
Jakob Proyer, producent
Ellen de Valk, producent
Claudia Poli, stagiair

technische productie
Rob Kuhlman, coördinator
Maarten van Burken
Cedric van Daalen

bedrijfsvoering
Pieter Haex, hoofd
Ellen Bijsterbosch, salarisadministrateur
Joke van der Helm, financieel medewerker
Ria den Hollander, directiesecretaresse 
Monika Davidsz, directiesecretaresse a.i.
Lou Arends, office manager

KvK-nummer
41151422

Beleidsplan, jaarverantwoordingen en ANBI-verklaringen

Het Holland Festival is aangesloten bij Amsterdam & Partners (AFO, ACI), Kunsten ‘92, de Verenigde Podiumkunsten Festivals, de International Society of the Performing Arts (ISPA), Informal European Theatre Meeting (IETM), de European Festivals Association (EFA), Cultuurmarketing en Stichting Nalaten aan Cultuur. Deze lidmaatschappen worden ingezet om de expertise te vergroten en/of te delen, netwerken te verstevigen en om samen het belang en de publieke financiering van kunst en cultuur onder de aandacht te brengen.