Otniel Tasman

Profiel

Otniel Tasman is een jonge choreograaf wiens werk stoelt op de training en beoefening van de Banyumas-cultuur van zijn geboortestad. Voor zijn projecten onderzoekt Otniel ideeën die geïnspireerd zijn door hedendaagse choreografie en de genderfluïde identiteit van de traditionele Lengger Lanang-dans. Hij studeerde in 2014 af aan Institut Seni Indonesia Surakarta (Indonesisch Instituut voor de Kunsten, Surakarta) en richtte in 2012 de Otniel Dance Community op. Hij werkt actief samen met Indonesische en internationale kunstenaars, waaronder Ming Wong (Duitsland), Daniel Kok (Singapore), Arco Renz (Duitsland), Maxine Happner (Canada), Yo-fen Shu (Taiwan), Hanafi Muhammad (Indonesië) en Garin Nugroho (Indonesië). Otniel werkt momenteel samen met Bekraf in Tomohon, Noord-Sulawesi. Reny Suci begon in 2011 bij Garin Nugroho's SET Film als programmeur-assistent en werkte aan LA Indiemovie (2011-2014). In 2013 voegde ze zich bij Nugroho's theaterproductie Selendang Merah als productieassistente. In 2015 keerde ze terug naar haar geboortestad, Sumbawa om de Sumbawa Cinema Society op te richten, een filmgemeenschap gericht op producties, workshops, screenings en discussie. In 2018 richtte ze Sumbawa Collective op, een organisatie voor lokale, jonge kunstenaars in Sumbawa en ontwikkelde ze een multidisciplinaire voorstelling Rungan Do over arbeidsmigranten in samenwerking met het Garasi Performance Institute. Datzelfde jaar ontving ze de Hibah Cipta Perdamaian van Yayasan Kelola en de Deense ambassade, een beurs speciaal voor Centraal en Oost Indonesië om artistieke en creatieve activiteiten te ondersteunen die vrede en verzoening in de regio bevorderen. Rina Damayanti begon in 2001 als producent bij Garins productiehuis SET Films en heeft veel van Garin Nugroho's producties en speelfilms voor haar rekening genomen, waaronder Opera Jawa (2006), Under The Tree (2008), Blue Generation (2009), The Mirror Never Lies (2011), Blindfold (2012), Setan Jawa (2016), Tusuk Konde (2010) en Selendang Merah (2013). Ze werkt ook mee aan verschillende filmprogramma's zoals ACFFEST (Anti-Corruption Film Festival) van de Corruption Eradication Commission (KPK) en USAID, LA Indie Movie, en Creative Space for Indonesia Performing Arts van Djarum Bakti Budaya. In 2008 was ze een van de finalisten voor de International Young Creative Entrepreneur (IYCE) Award van de British Council. Damayanti is momenteel CEO van PadiPadi Creative, een productiehuis en eventmanagementbedrijf, en produceert diverse audiovisuele werken zoals onder meer documentaires, korte films, TV programma's en webseries in samenwerking met verschillende nationale en internationale instellingen.