Ga naar de hoofdcontent

Stagiair(e)s afdeling communicatie & marketing

Houd je van dans, muziek en (muziek)theater? Wil jij werkervaring opdoen bij het grootste, internationale podiumkunstenfestival in Nederland en meer leren over het reilen en zeilen in de podiumkunsten? Het Holland Festival zoekt twee stagiair(e)s voor de afdeling Communicatie & Marketing.

Over de functie

De afdeling Communicatie & Marketing is verantwoordelijk voor het vergroten en in stand houden van de publiciteit van het festival. We zoeken twee stagiaires die algemene ondersteuning bieden aan de afdeling Pers en Publiciteit. De stagiair Pers & Publiciteit houdt zich onder meer bezig met het genereren van vrije publiciteit: het samenstellen en verspreiden van persmateriaal, het verwerken van de accreditaties en het creëren van publiciteit in de geschreven media, rtv en online. 

In eerste instantie assisteer je de perscoördinator met het benaderen van de pers. Verricht je data-entry werkzaamheden en help je collega’s van de afdeling Communicatie & Marketing met diverse werkzaamheden. Daarnaast is er ruimte voor onderzoek. Een onderwerp kan in overleg worden bepaald. Tijdens de stage leer je de werkzaamheden van de afdeling en de organisatie als geheel goed kennen.   

Stage
Duur 5 maanden 
Start: bij voorkeur 1 maart 2024 
Aantal uur maart-april 28 tot 32 uur in de week; mei en juni fulltime (38 uur); juli 28 tot 32 uur in de week

Specifieke taken en verantwoordelijkheden 
• Genereren van vrije publiciteit in de geschreven media, rtv en online 
• Samenstellen en verspreiden van persmateriaal 
• Verwerken van de accreditaties en het creëren van publiciteit in de geschreven media, rtv en online  
• Data-entry werkzaamheden 
• Onderzoek doen naar potentiële nieuwe media, bloggers, influencers, journalisten 
• Mee-organiseren van onder andere de perspresentatie 
• Gedurende het festival in persoon of per mail vragen van de pers beantwoorden 
• Algemene ondersteuning ten behoeve van de afdeling Pers en Publiciteit 

Wie zoeken wij?
• Je bent geïnteresseerd in communicatie, marketing en public relations
• Je hebt goede communicatieve en organisatorische vaardigheden
• Je hebt een praktische instelling en een hands-on mentaliteit en je bent nauwkeurig
• Je voelt je verbonden met (internationale) podiumkunsten
• Je staat journalisten, pr- en communicatiemedewerkers van de verschillende gezelschappen op een representatieve wijze te woord
• Je bent flexibel, sommige werkzaamheden vinden in de avonduren plaats
• Je vindt het een uitdaging om mee te denken hoe het Holland Festival zijn zichtbaarheid kan vergroten
• Je bent een teamspeler, die ook goed zelfstandig kan werken 

Kennis & ervaring
• Je bent bezig met een relevante HBO- of WO-opleiding (Bachelor of Master)
• Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift 

Over het Holland Festival
Artistieke vernieuwing, innovatie en experiment zijn al sinds de oprichting in 1947 de kernwaarden van het Holland Festival. Elk jaar in juni toont het festival grensverleggende voorstellingen van makers van over de hele wereld, en nieuwe ontwikkelingen binnen de podiumkunsten. Van theater, dans, muziek, muziektheater en opera tot multidisciplinaire vormen en cross-overs met beeldende kunst, digitale kunst, fotografie en film.

Dankzij de reputatie die het Holland Festival in 76 jaar heeft opgebouwd, is het in staat voorstellingen te tonen en soms ook te helpen realiseren die hier anders nooit te zien zouden zijn. Deze leiden vaak tot unieke, overweldigende en heugelijke ervaringen en nabeschouwingen. Recente voorbeelden hiervan zijn When Paths Meet (2022; Sami Yusuf, Cappella Amsterdam en Amsterdams Andalusisch Orkest) van TIME van Ryuichi Sakamoto (2021), het door Pierre Audi geregisseerde aus LICHT (2019, Karlheinz Stockhausen) en The Head & The Load van William Kentridge (2019). Het Holland Festival ziet het als zijn rol en kracht een katalysator te zijn van buitengewone voorstellingen.

Dit bieden wij
Holland Festival biedt een inspirerende en leerzame werkomgeving. Ons kantoor is gevestigd in het Muziekgebouw aan ’t IJ in Amsterdam. Gedeeltelijk thuiswerken behoort tot de opties. Je komt in een gedreven team bestaande uit het hoofd Communicatie & Marketing en zes andere collega’s. Het Holland Festival streeft ernaar zijn personeelsbestand een afspiegeling te laten zijn van de Nederlandse samenleving. Daarom hopen wij sollicitaties te ontvangen van kandidaten met een diverse achtergrond. De stagevergoeding bedraagt € 641 bruto per maand, gebaseerd op fulltime werkzaamheden, € 384 voor 60% dienstverband.

Heb je interesse?
Stuur je motivatie en CV naar Martine Willekens, a.i. hoofd Communicatie & Marketing, via [email protected]. Voor meer informatie kun je contact opnemen via dit e-mailadres of 020 788 21 10.

Het Holland Festival stelt geen prijs op acquisitie naar aanleiding van deze vacature.