Rabobank Amsterdam

 Rabobank

Rabobank Amsterdam is sinds 2011 de grootste corporate sponsor van het Holland Festival. De steun die het Holland Festival van Rabobank Amsterdam ontvangt om de toonaangevende internationale programmering mede mogelijk te maken is van groot belang voor het festival. Rabobank Amsterdam draagt bij aan het tot stand brengen van een programma bestaande uit actuele en excellente internationale podiumkunstenvoorstellingen die anders niet in Nederland te zien zouden zijn. De vorm waarin het programma gegoten is biedt niet alleen een feestelijk kader, een festival nodigt zijn bezoekers uit om ook werk van andere kunstenaars en andere podiumkunstdisciplines te ontdekken. Kortom het Holland Festival maakt het bezoeken van andere voorstellingen en concerten laagdrempeliger en nodigt mensen uit om ondernemend te zijn.

    

Rabobank Amsterdam en het Holland Festival opereren met dezelfde kernwaarden: bieden van producten van de hoogste kwaliteit, service hoog in het vaandel, vernieuwing met behoud van het goede, klant staat centraal, transparantie, internationaal. Bijdragen aan een bloeiende en inspirerende leefomgeving is voor beide partijen belangrijk.

Coöperatieve grondslag
Rabobank Amsterdam voelt zich sterk verbonden met haar klanten en leden en daarmee ook met de toekomst van de stad. Gaat het goed met de stad en klanten van de Rabobank, dan gaat het ook goed met de Rabobank zelf. Als coöperatieve bank levert zij een gerichte bijdrage aan uitdagingen waar de stad de komende jaren voor staat. Een aandeel in duurzame welvaart en welzijn in Amsterdam.

Samen met het Holland Festival kunst en cultuur toegankelijk maken
Sinds 2011 zijn wij al partner van het Holland Festival. Waarom? Het Holland Festival presenteert podiumkunst van wereldklasse. Dit draagt bij aan de aantrekkelijkheid van de stad Amsterdam, zowel nationaal als internationaal. Daar hechten wij veel waarde aan. Ook vinden wij het belangrijk om kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek.”

Alphons Kurstjens, directievoorzitter Rabobank Amsterdam.

In het Holland Festival 2016 verbindt Rabobank Amsterdam zich onder andere aan voorstellingen die raken aan het thema Europa. Zoals de openingsvoorstelling Die Stunde da wir nichts von einander wussten en De Komst van Xia die wordt gepresenteerd de kop van het Java eiland.

Holland Festival 2016, mede mogelijk gemaakt door Rabobank Amsterdam.

Die Stunde_220x175 Die Stunde da wir nichts von einander wussten

Rabobank-De komst van Xia

De komst van Xia

Rabobank_Proms

Holland Festival Proms