Blog

Nieuwe campagne Holland Festival 2016

Door: Designbureau Thonik

25.2.2016



Afgelopen weken hingen in Amsterdam de eerste campagneposters die wij maakten voor het Holland Festival 2016. Na de introductie van de nieuwe huisstijl in 2015, waarin wij gezamenlijk het nieuwe logo introduceerden met de opengewerkte stencilletter en de samengestelde letters (ligaturen), was het tijd voor een volgende stap.

Voor de campagne 2016 combineerden wij op verzoek van artistiek directeur Ruth Mackenzie, de bovengenoemde huisstijlelementen met beelden van voorstellingen die te zien zijn tijdens het 2016 programma. Hiermee geeft het Holland Festival een duidelijk sfeerbeeld van wat het publiek kan verwachten.

Om het internationale karakter van het festival te benadrukken en om te laten zien hoe cultureel divers het programma is, hebben wij op de posters, in het programmaboek en aan het begin van de trailers landencodes toegevoegd waar de voorstellingen vandaan komen. Bij de landencodes is, net als bij het Holland Festivallogo, in de vormgeving gebruik gemaakt van samengestelde letters (ligaturen) in combinatie met de kenmerkende stencilletters. Van Holland Festival naar HF, van Mali naar ML en van Duitsland naar DE. De kleuren van deze codes zijn afgeleid van de kleuren van de vlaggen van de desbetreffende landen. Een bijzondere bijkomstigheid hiervan is dat de vormgeving kleurrijk uitpakt en het feestelijke karakter van het Holland Festival onderschrijft.

Foto Campagne 2016 1Foto Campagne 2016 3

 

Foto Campagne 2016 2Foto's: Thijs de Lange voor thonik 2016

HF BLOG